14 nov Ontmoet de Lancom Digitale Assistent
Artificiële intelligentie is het onderwerp van 2025. Het is overal in ons dagelijks leven aanwezig. En natuurlijk gebruiken productleveranciers binnen de Kappa Data-portfolio het om uw leven als partner gemakkelijker te maken.
Ook binnen Lancom Systems beginnen ze met artificiële intelligentie. De eerste stap is het leveren van digitale assistenten (chatbots) om 24 uur per dag ondersteuning te bieden bij vragen over firewalls, switches en draadloze LAN.
Wat kun je vragen aan de Lancom Digital Assistant?
Je kan vragen stellen over netwerkbeveiliging, IT-beveiliging, LANCOM R&S Unified Firewalls, access points, WLAN-controllers, wifi-netwerkplanning, probleemoplossing en zelfs hun routers en SD-WAN-gateways. Het biedt toegang tot de LANCOM Knowledge Base (een enorme database met ondersteuningsartikelen, handleidingen voor probleemoplossing en nog veel meer)

Beta fase: uw feedback helpt de nauwkeurigheid te verbeteren
De chatbots bevinden zich momenteel in de beta fase. Dit betekent dat er onvolledige of onjuiste antwoorden kunnen voorkomen, die deel uitmaken van het leerproces. Om de kwaliteit van de antwoorden te verbeteren, zijn de AI-trainers afhankelijk van uw feedback. Aarzel dus niet om de anonieme duim omhoog of sterrenbeoordeling in de chat of het feedbackformulier te gebruiken om jouw feedback rechtstreeks met LANCOM te delen.
Gegevensbescherming en Europese digitale soevereiniteit
Zoals altijd hecht LANCOM veel waarde aan gegevensbescherming en gegevenssoevereiniteit. De chatgeschiedenissen worden maximaal drie maanden opgeslagen zonder dat er conclusies over de gebruiker worden getrokken. De vragen over kwaliteitsverbetering worden anoniem geëvalueerd door hun medewerkers die gespecialiseerd zijn in AI-training.
Voor de oplossing vertrouwt LANCOM op een provider met een in Europa ontwikkeld platform, inclusief veilige gegevensverwerking en exclusief gebruik van Europese cloudproviders. Het gebruikte grote taalmodel (LLM) is ChatGPT-4o mini, gehost in Europa (MS Azure).
De leverancier van de oplossing is lid van de Duitse KI Bundesverband, een toegewijde gemeenschap van bedrijven en experts die zich inzetten voor de toekomst van kunstmatige intelligentie in Europa. De vereniging heeft tot doel AI-technologie te bevorderen in overeenstemming met Europese waarden en democratische principes en digitale soevereiniteit in Europa te waarborgen.
De chatbot is voornamelijk geoptimaliseerd voor het Engels, maar spreekt onder andere ook Duits en Frans.
Kappa Data verwelkomt AI-innovatie binnen LANCOM Systems
We zijn blij dat weer een leverancier kunstmatige intelligentie in zijn aanbod opneemt. Kappa Data is verheugd dat er steeds meer van dit soort innovaties in het aanbod van LANCOM Systems worden opgenomen.
Ben je geïnteresseerd in de oplossingen van LANCOM Systems? Neem dan gerust contact met [email protected]
No Comments